Låt det snöa!

måndag 6 december 2010

Visst är det härligt med snö! Tänk vad mycket roligt man kan ha av den. Själv har jag åkt längskidor i helgen, i strålande solsken. Jag vet inte när man kunde åka skidor den 4 Dec. senast, det måste vara mycket länge sedan. Hoppas bara den får ligga kvar och lysa upp i mörkret.
Dagens utmaning hos Cards of Maria är ett kort i blått med snögubbe, och hos Cute Card Thursday vill dom också att man gör blåa kort, och hos Alota Rubber Stamps vill man se "Snowflake".
Så jag tänker att det här kortet kan passa alla tre utmaningarna.
Den enda snögubbe jag kunde hitta var den här, från ett gammalt klippark till 3-D bilder. Han är ju inte riktigt blå, men jag tyckte att, han är ju så söt så man kan ju inte motstå honom, man bara smälter......:)
För att kompensera det har jag bara använt blåa papper, blåa band, blå Rhinestone stenar m.m.


Här ser man lite bättre hur snögubben är uppbyggd, och tänk vad roligt det var att göra ett sådant här kort i 3-D, det var ett tag sedan.



Texten "Låt det snöa" skrev jag ut på datorn.
Insidan der ut så här:


Tack för att du ville se mitt kort på bloggen idag, hoppas du får en fortsatt bra vecka och att du snart kommer tillbaka.
Snöiga kramar, Birgit.
Free Smiley Courtesy of www.millan.net


1 kommentar:

Sonja sa...

Vilket fint kort och din snögubbe är underbar!
Kram
Sonja DT CofM

 
FREE BLOGGER TEMPLATE BY DESIGNER BLOGS