Julen är röd.

tisdag 23 november 2010

Hej alla där ute. Här har vi varit strömlösa flera timmar nu på morgonen p.g.a. blåst och regn/snö.
Nu är strömmem tillbaka och jag skyndar mig på med inlägget.
Idag har jag gjort ett kort i vitt och rött som jag vill visa för er. Inspirationen fick jag från just magnolias challenge där man ska göra just ett kort i vitt + en annan färg.
Eftersom jag precis köpt ett papper från Magnolia som heter "Vintage Christmas - Red Ornament", som är så vackert, ville jag använda det.
Tilda på skidor målade jag med mina MCP pennor, klädd i rött förstås.
Jag tycker att det ska glittra om julkort, så det gör det lite, både här och där.
Bakom Tilda sitter ett litet tårtpapper, och så har jag dekorerat kortet med olika band och ´snöbollar´av något velourmaterial.






Insidan ser ut så här, stämpeln är från Reprint.


ABC Christmas Challenge har en "xmas" utmaning där jag hoppas kortet också kan passa.
och på Simon Says Stamp Challenge vill man att det ska "Sparkle".
Det är verkligen pysselväder nu, jag ska nog hinna med något mer idag.
Kram, Birgit.


3 kommentarer:

debby4000 sa...

Wonderful card and love the adorable Tilda.
Thanks for joining us at Simon Says Stamps Challenge.
luv
Debby

Dorte sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Dorte sa...

Nydeligt kort du har lavet med Tilda på ski. Hun er flot farvelagt og mønsterpapiret er dejligt.Tak for du deltager hos ABC Christmas Challenge denne gang.
KH Dorte
Kunne du være snill og ta bort ordkontrollen?

 
FREE BLOGGER TEMPLATE BY DESIGNER BLOGS